Spring naar de inhoud
Blog > Vind mijn iPhone werkt niet

Vind mijn iPhone werkt niet

vind mijn iphone werkt niet

Je probeert je iPhone terug te vinden via de Zoek mijn-app (Find my-app), maar het lukt niet. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals een uitgeschakeld toestel, problemen met je iCloud-instellingen of een storing bij Apple. Gelukkig zijn er meerdere manieren om je iPhone alsnog op te sporen. 

Is je iPhone offline?

De Zoek mijn-app werkt alleen als je toestel verbonden is met het internet. Staat je iPhone in vliegtuigmodus, is de batterij leeg of werd de simkaart verwijderd? Dan kan dat verklaren waarom je toestel niet zichtbaar is. 

Oplossing: 

  • Controleer of je iPhone aan staat en voldoende batterij heeft 
  • Wacht tot je toestel opnieuw verbinding heeft met wifi of mobiel internet 
  • Schakel ‘Melding bij terugvinden’ in de Zoek mijn-app in, zodat je een melding krijgt zodra je iPhone weer online komt. 

Zijn je iCloud-instellingen correct?

Soms werkt Zoek mijn iPhone niet omdat de functie niet correct is ingeschakeld of je met een verkeerd Apple ID bent aangemeld. 

Oplossing: 

  • Ga naar Instellingen > [jouw naam] > Zoek mijn > Zoek mijn iPhone en controleer of de functie ingeschakeld is 
  • Controleer of je aangemeld bent met het juiste Apple ID via Instellingen > [jouw naam] > iCloud 
  • Heb je meerdere Apple ID’s? Log in met het account dat aan je iPhone gekoppeld is 

Is de locatievoorziening actief?

Voor een correcte locatiebepaling moet je iPhone zijn locatie kunnen doorgeven. Als deze functie uitstaat, werkt de Zoek mijn-app niet. 

Oplossing: 

  • Ga naar Instellingen > Privacy en beveiliging > Locatievoorzieningen en zorg dat deze ingeschakeld is 
  • Controleer of Zoek mijn iPhone toegang heeft tot je locatie 
  • Zet de functie even uit en weer aan om eventuele storingen te verhelpen 

Zijn er problemen met Apple-servers?

Soms ligt het probleem niet bij je toestel, maar bij de servers van Apple. Een storing kan ervoor zorgen dat Zoek mijn iPhone tijdelijk niet werkt. 

Oplossing: 

  • Wacht een tijdje en probeer het later opnieuw 
  • Herstart je iPhone en meld je opnieuw aan bij iCloud 

Schakel Computer Checkpoint in voor hulp

Heb je alles geprobeerd en werkt Zoek mijn iPhone nog steeds niet? Dan kan er een technisch probleem zijn. Bij Computer Checkpoint helpen we je graag verder. Bezoek één van onze winkels of contacteer ons voor professioneel advies. 

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn iPhone vinden als die uitstaat?

Ja, als je “Stuur laatste locatie” ingeschakeld hebt, wordt de laatste gekende locatie van je iPhone weergegeven voordat de batterij leeg was. 

Wat als mijn iPhone gestolen is?

Activeer de Verloren-modus in de Zoek mijn-app. Hiermee wordt je toestel vergrendeld en verschijnt er een bericht met contactgegevens op het scherm. 

Waarom staat mijn iPhone als ‘offline’?

Dit kan komen doordat je toestel geen actieve internetverbinding heeft. Zodra de iPhone opnieuw online komt, wordt de locatie bijgewerkt. 

Kan een dief Zoek mijn iPhone uitschakelen?

Nee, als Zoek mijn iPhone ingeschakeld is, kan deze functie alleen uitgeschakeld worden met het wachtwoord van je Apple ID. 

Yowendy van Acker is een enthousiaste technologiekenner met een scherp inzicht in computer- en digitale trends. Het is haar ambitie om complexe technologie begrijpelijk te maken voor elke lezer. Op deze manier zijn de artikelen van Yowendy een bron van praktisch advies en inzichten.

Advies ontvangen? Contacteer een winkel in jouw buurt.

Sinds de oprichting van Computer Checkpoint zo’n 33 jaar geleden, zijn er al heel wat filialen bijgekomen. Momenteel heeft Computer Checkpoint 7 winkels verspreid over Oost-Vlaanderen en Antwerpen. Zo is er altijd wel een Computer Checkpoint in jouw buurt. Kies je gewenste winkel en bekijk voor welke diensten je daar terecht kan. Maak je keuze uit IT, Telecom, Energie of Robotica

Aartselaar

Boomsesteenweg 48
2630 Aartselaar

03/877 39 00
aartselaar@eccp.be

Eeklo

Stationsstraat 8
9900 Eeklo

09/378 16 44
eeklo@eccp.be

Lokeren

Tweebruggenstraat 2B
9160 Lokeren

09/339 00 93
lokeren@eccp.be

Oostakker

Antwerpsesteenweg 1066A
9041 Oostakker

09/228 28 24
gent@eccp.be

Sint-Denijs-Westrem

Kortrijksesteenweg 1090
9051 Sint-Denijs-Westrem

09/329 32 31
gent2@eccp.be

Sint-Niklaas

Heidebaan 90 b2
9100 Sint-Niklaas

03/766 31 06
sintniklaas@eccp.be

Wetteren

Jozef Buyssestraat 3a
9230 Wetteren

09/369 88 07
wetteren@eccp.be