Desktop en Laptop

Help, mijn desktop start niet meer op – geen beeld op scherm!

Indien u merkt dat uw desktop geen beeld meer geeft op het scherm bij het opstarten, kan u onderstaande stappen volgen om deze situatie op te lossen:

  • Zoek achteraan het toestel naar de voedingsschakelaar – indien aanwezig plaatst u deze op stand “0
  • Ontkoppel alle kabels achteraan de desktop
  • Laat de computer even staan zonder dat hij aan het 220V- elektriciteitsnet aangesloten is
  • Sluit vervolgens enkel het hoogstnoodzakelijke aan zijnde:
    • Voedingskabel 
    • Muis en toetsenbord
    • Kabel naar het beeldscherm – kijk ook of het scherm op de netstroom aangesloten is
    • Zet de voedingsschakelaar terug op “1
  • Probeer nu uw toestel terug aan te zetten

Indien dit alles niet heeft gewerkt of het lukt u niet, raden wij u aan contact op te nemen met één van de Computer Checkpoint Telenet Centers.

Help, mijn laptop start niet meer op – geen beeld op scherm!

Indien u merkt dat uw laptop geen beeld meer geeft op het scherm bij het opstarten, kan u onderstaande stappen volgen om deze situatie op te lossen:

  • Koppel de adapter los van uw laptop
  • Verwijder de batterij uit uw toestel – OPGELET: Bij recentere toestellen moet de laptop hiervoor geopend worden. Doe dit niet zelf!
  • Hou de power-knop ingedrukt gedurende ongeveer 30 seconden
  • Sluit de adapter terug aan – OPGELET: Plaats de batterij nog niet terug
  • Zet de laptop aan
  • lndien u nu opnieuw beeld krijgt, zet dan de laptop terug uit
  • U mag nu de batterij opnieuw terugplaatsen

Indien dit alles niet heeft gewerkt of het lukt u niet, raden wij u aan contact op te nemen met één van de Computer Checkpoint Telenet Centers.

Help, mijn laptop of desktop sluit niet meer af!

Indien uw laptop of desktop niet meer af wil sluiten of uit wil vallen, kan u volgende stappen ondernemen om dit op te lossen:

  • Hou de powerknop ingedrukt gedurende minimum 5 seconden
  • Het toestel zou nu moeten uitvallen


Indien je werkt met een desktop en bovenstaande niet lukt, zet dan de voedingsschakelaar achteraan toestel uit (= stand ‘o’).

Indien dit alles niet heeft gewerkt of het lukt u niet, raden wij u aan contact op te nemen met één van de Computer Checkpoint Telenet Centers.

Onze winkels

Sinds de oprichting van Computer Checkpoint zo’n 30 jaar geleden, zijn er al heel wat filialen bijgekomen. Momenteel heeft Computer Checkpoint 6 winkels verspreid over heel Vlaanderen. Zo is er altijd wel een Computer Checkpoint in jouw buurt. Kies je gewenste winkel en bekijk voor welke diensten je daar terecht kan.

Aartselaar

Boomsesteenweg 48
2630 Aartselaar

03/877 39 00
aartselaar@eccp.be

Eeklo

Stationsstraat 8
9900 Eeklo

09/378 16 44
eeklo@eccp.be

Lokeren

Tweebruggenstraat 2B
9160 Lokeren

09/339 00 93
lokeren@eccp.be

Oostakker

Antwerpsesteenweg 1066A
9041 Oostakker

09/228 28 24
gent@eccp.be

Sint-Denijs-Westrem

Kortrijksesteenweg 1090
9051 Sint-Denijs-Westrem

09/329 32 31
gent2@eccp.be

Wetteren

Jozef Buyssestraat 3a
9230 Wetteren

09/369 88 07
wetteren@eccp.be