Spring naar de inhoud
Blog > Telenet digicorder omruilen – gratis of niet?

Telenet digicorder omruilen – gratis of niet?

telenet digicorder omruilen gratis

Als Telenet-klant heerst er vaak verwarring over het omruilen van je oude decoder voor een nieuwe. Waar kan ik als klant terecht, welke stappen moet ik ondernemen, en is dit gratis? Wij geven je graag een duidelijke uitleg zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Wat is een Telenet decoder?

Een decoder is een apparaat waarmee je digitale televisie kunt kijken. Deze apparaten hebben bij Telenet al verschillende namen gehad, zoals Telenet Digicorder, HD Digicorder en Telenet Digibox. Sinds 30 januari 2024 is de nieuwste upgrade beschikbaar voor Telenet-klanten: de Telenet TV Box IP.

Hoe werkt het inruilen van een Telenet decoder, Digibox of Digicorder?

Het inruilen van jouw oude decoder voor de nieuwe TV Box is heel eenvoudig. Je haalt de nieuwe TV Box op in een Telenet-winkel en installeert hem zelf in enkele stappen.

Is het inruilen van een oude Telenet Digibox naar een nieuwe TV box gratis?

Ja, het omruilen van jouw oude Telenet Digibox of Digicorder naar de nieuwe TV-box is helemaal gratis. Je bestelt de TV-box makkelijk in een Telenet Center van Computer Checkpoint e n installeert hem zelf met een handig stappenplan. Breng vervolgens je oude decoder, afstandsbediening en kabels binnen bij een PostNL-punt of een Telenet-winkel binnen 45 dagen om extra kosten te vermijden. Doe je dit niet, dan wordt er wel een restwaarde van € 50 voor je oude decoder aangerekend.

Wat zijn de voordelen van een nieuwe Telenet TV box?

Technologie evolueert continu, wat duidelijk zichtbaar is in deze nieuwe update. De verbeterde software zorgt voor minder haperingen en biedt veel nieuwe functionaliteiten. Je kunt nu een onbeperkt aantal uitzendingen tegelijk opnemen, populaire streamingdiensten zoals Netflix en YouTube direct via het tv-menu bekijken, programma’s tot 200 uur in de cloud opnemen, tot 7 dagen je favoriete TV-programma’s terugbekijken en je tv met je stem bedienen.  Daarnaast verbruikt de nieuwe TV-box tot 70% minder energie.

Waar kan je jouw Telenet Digicorder omruilen?

Je kunt een oude Digicorder of Digibox omruilen bij één van de Telenet Centers. Onze adviseurs helpen je graag met de omruiling en beantwoorden al je vragen. Bezoek een van onze zeven vestigingen of maak online een afspraak!

Wat als je meerdere TV’s wil aansluiten of decoders moet vervangen?

Wil je meerdere tv’s aansluiten via Telenet? Extra TV-boxen zijn goedkoper. Voor de eerste TV-box betaal je € 10,95 per maand en voor elke extra box € 5,27. Er zijn ook nog andere opties voorhanden, zoals streamen via Chromecast. Bel ons gratis nummer 0800 40 501 voor meer informatie en persoonlijk advies.

Telenet Digicorder omruilen – veelgestelde vragen

Wat is een digitale decoder?

Een digitale decoder is een apparaat dat digitale signalen van je TV-provider omzet naar beelden. Daarmee kun je de zenders bekijken die in je abonnement zitten.

Kan ik mijn aangekochte decoder gratis omruilen?

Ja, je kan een oude Telenet decoder gratis omruilen naar een nieuwe TV-box. Het is wel niet mogelijk om de nieuwe TV Box te kopen zoals bij de oude decoders. Enkel huur is mogelijk.

Hoeveel tijd heb ik om mijn oude decoder terug te brengen?

Je hebt 45 dagen na de activatie van je nieuwe TV-box om je oude decoder terug te brengen. Doe je dit niet, dan wordt een restwaarde van jouw decoder ter waarde van € 50,00 aangerekend.

Blijven mijn opnames bewaard na het omruilen?

Nee, bij het omruilen van je decoder gaan je oude opnames verloren. Nieuwe opnames via de TV Box worden wel in de cloud opgeslagen.

Wat als ik mijn defecte Digicorder wil omruilen?

Ook defecte decoders kunnen gratis worden omgeruild naar een nieuwe TV Box.

Heb ik Telenet-internet nodig voor de TV-box?

Ja, je hebt internet van Telenet nodig om de nieuwe TV-box te gebruiken.

Hoe kan ik Computer Checkpoint bereiken?

Je kunt nieuwe toestellen altijd ruilen en huren via een van onze Telenet Centers. Voor vragen of een afspraak kun je ons bellen op het gratis nummer 0800 40 501 of één van onze winkels bezoeken.

Yowendy van Acker is een enthousiaste technologiekenner met een scherp inzicht in computer- en digitale trends. Het is haar ambitie om complexe technologie begrijpelijk te maken voor elke lezer. Op deze manier zijn de artikelen van Yowendy een bron van praktisch advies en inzichten.

Advies ontvangen? Contacteer een winkel in jouw buurt.

Sinds de oprichting van Computer Checkpoint zo’n 33 jaar geleden, zijn er al heel wat filialen bijgekomen. Momenteel heeft Computer Checkpoint 7 winkels verspreid over Oost-Vlaanderen en Antwerpen. Zo is er altijd wel een Computer Checkpoint in jouw buurt. Kies je gewenste winkel en bekijk voor welke diensten je daar terecht kan. Maak je keuze uit IT, Telecom, Energie of Robotica

Aartselaar

Boomsesteenweg 48
2630 Aartselaar

03/877 39 00
aartselaar@eccp.be

Eeklo

Stationsstraat 8
9900 Eeklo

09/378 16 44
eeklo@eccp.be

Lokeren

Tweebruggenstraat 2B
9160 Lokeren

09/339 00 93
lokeren@eccp.be

Oostakker

Antwerpsesteenweg 1066A
9041 Oostakker

09/228 28 24
gent@eccp.be

Sint-Denijs-Westrem

Kortrijksesteenweg 1090
9051 Sint-Denijs-Westrem

09/329 32 31
gent2@eccp.be

Sint-Niklaas

Heidebaan 90 b2
9100 Sint-Niklaas

03/766 31 06
sintniklaas@eccp.be

Wetteren

Jozef Buyssestraat 3a
9230 Wetteren

09/369 88 07
wetteren@eccp.be